2013/04/14

嬉しい出来事<Wonderful News!>

先週、とぉ~っても嬉しい出来事がありました!!
実は15歳くらいから10年程文通していたとっても仲のよかったPANPAL、
ノルウェーのSとFacebookで再会できました\(^o^)/
 
最初の出会いは中3の頃・・・誰かの紹介だったと思います。
最初からとっても気があって、お互い本当に色んな事を話しました。
時にはプレゼントも交換し合ったり・・・。
と言っても、当時は中学生で今ほどお金もなかったので(笑)、
折り紙で折った折鶴とかそんな物が多かったけど・・・。
修学旅行で京都に行った時のおみやげに、折鶴のピアスを送ったりもしました。
 
その後、時代の流れと共にeメールに切り替えてやり取りしていましたが、
10年程前に連絡が途絶えました。
私もしばらく忙しい時なんかがあったりして(転職など)、
なかなか余裕がなかったり・・・だったのですが、生活が安定してきたここ数年、
時々彼女の事を思い出し、「どうしてるのかなぁ・・・」なんて思ったりしてました。
以前やり取りしていたメールアドレスはもう使用されてなかった為に
Facebookで彼女を探したりもしましたが、
同姓同名の人が多くて探し当てる事はできませんでした。
彼女とは本当に仲が良かったのでとても残念でしたが、
「元気でいることだろう!」と思うことにしました。
 
が・・・先週、何となくFacebookで彼女を探してみたところ、見覚えのある顔・・・。
「絶対Sだ!!」と思い、リクエストを送信。感動の再開となりました\(^o^)/
 
ナント・・・Sは今、ノルウェーで有名なジャーナリスト!!
とてもビックリしましたが、昔からとっても頭のいい子だったからな~(^-^)
 
彼女もまた、ずっと私を探してくれてたようです。
でも私と同様、Facebookには同姓同名の日本人があまりにも多くいたため、
結局は見つけれなかったとの事。
 
 
Hello, everyone!
 
I had so wonderful news last week!!
I met a so precious person on Facebook!
S in Norway who had been my penpal for about 10 years since I was 15.
 
The first encounter was when I was 15 years, someone introduced her to me.
Sice it, we had got along very well and talked about many many topics in our letters
and sometimes we swapped presents:)
It's one of mamories to send for her earrings as a souvenir of the my school trip.
 
Later, we had corredpoded by e-mails, but we lost conntact about 10 years ago.
I had spent hard days for changing jobs and I hadn't had enough times in my late 20s,
but in these years, sometimes I thought about her.
Her e-mail address was already changed, so I had been looking for her on Facebook.
But I couldn't find because there are too many same names!
I was sad, because we were so close...but I tried to think "Maybe she is going well!!".
 
But... Last week, I looked for her again on Facebook, and I found her!!
I was sure that the picture was S, and I sent for her a friend request.
That was impressive:))
 
She is a famous journalist in Norway now!!
I was so surprised but it's not strange at all,
 because she has been so bright sice she was a teenager.
 
She was so so happy to meet me again and she said that
she had been look for me for a long time,too.
But there are many many same names of me on Facebook as well,
so she couldn't find me.
 
 
そして驚く事に・・・彼女は私が修学旅行で買った、折鶴のピアスをまだ持っててくれてました!
And...it's so amazing that she  have been still having the earrings-
I sent for her as a souvenir of the my school trip!!
Facebookでもアップしてくれてます(^-^)
う~ん、懐かしい♥ 色んな思い出が蘇る~!!
She uploaded the picture on Facebook, too.
Oh, This picture brings me back memories:)
 
 
本当に本当に嬉しい出来事でした。
どんなに遠く離れてても、何年経っていても・・・
縁があれば必ず出会えるものなんですね。
It was really really wonderful news for me.
Even if we live in places where are far away and many years passed...
We will absolutely be able to meet  we were linked by fate.

 
 
 
 
 
いつもありがとうございます♪
ランキング参加中です。
ポチッとお願いします(*^^*)
Thanks for your visit:)
I'm joining in a blog ranking.
If you're OK, click here,please!!
 
にほんブログ村 その他生活ブログ 手紙・はがきへ
にほんブログ村
にほんブログ村 英語ブログ 国際交流へ
にほんブログ村

1 件のコメント:

  1. Hi! I just found your blog and I wanted to leave a comment. I love this story! How wonderful that you found your friend again! I hope to find some old friends one day too! Have a lovely day!

    返信削除